poniedziałek, 5 marca 2018

SZAFRANEK

Historia powstania tego sweterka wiąże się z wizytą w sklepie z odzieżą znanej marski na R. W listopadzie 2017 chodzą po sklepie i oglądając swetry na zimę znalazłam jeden, który bardzo mnie zaciekawił. Niestety wizyta  w przymierzalni utwierdziła mnie tylko w przekonaniu, że jak sama nie wezmę sprawy w swoje ręce, to sweterka na zimę nie będzie żadnego, bo kolor nie ten, grubość włóczki nieodpowiednia i w dodatku był taki ciężki, że chyba nie dałabym rady wrócić z nim na grzebiecie z pracy do domu. Jak pomyślałam tak zrobiłam. Nabyłam drogą kupna 7 motków włóczki GAZZAL Dennis w jedynym słusznym - szafranowm kolorze. Chwyciłam za druty nr 3 i tak powstał sweterek dużo cieńszy niż ten sklepowy, w bardziej twarzowym kolorze (limonkowy to nie był mój kolor,  a może to te jarzeniówki w sklepie robią z człowieka zombi) i leciutki jak piórko.

Robiłam podwójną nitką. Wzór wyszperałam w starej książce z wzorami i nazywa się "cętki". Dzięki dużemu szalowemu kołnierzowi, noszonemu bez zawijania przody wydają się być krótsze niż tył.




















I zbliżenie na wzór:



Noszę go i do spodni i do sukienek. 
W skrócie to sweterek robi się prościutko. Napiszę, bo może komuś się przyda:
Nabrałam 170 oczek.
Rzędy 1-4 - francuz, prawe oczka.
Potem 216 wzoru.( tu należy dostosować ilość rzędów do wysokości pleców.
Po zrobieniu pleców jesteśmy na wysokości ramion. Trzeba zrobić 62 oczka (to będzie jeden przód), zamknąć kolejne 46 oczek i przywiązać kolejną nitkę by robić kolejne 62 oczka - drugi przód. Ja robię z dwóch motków od razu ona przody, żeby nie mieć różnych długości. Należy zrobić 216 rzędów (lub taką samą ilość jak przy plecach), 4 rzędy francuza i cześć korpusowa jest już gotowa. po złożeniu dzianiny na pół zszywamy po bokach zostawiając otwory na ręce. Na rękawy nabieramy oczka z brzegu dziany, to gdzie mamy otwory na ręce i robimy odpowiednią długość. U mnie 125 rzędów - ściągaczem 2 x 2.
Na kołnierz nabieramy oczka na brzegu dzianiny. Na każde 3 rzędy dwa oczka. Przerabiamy 75 rzędów ściągaczem 2 x2. Uprać, zblokować i nosić z radością :)
Pozdrawiam i zachęcam do dziergania.


6 komentarzy:

  1. Przepiękny jest , fantastyczna sesja zdjęciowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny sweterek. W ogóle fajne robisz :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam bardzo serdecznie w ten zimny marcowy dzień wygląda pani fantastycznie super sesja a sweterek istny szał bardzo mi się podoba kolor fenomenalny taki bardzo energiczny pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę przyjemnego dnia

    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny ten szafranek i Ty w tym ,szafranku, cudnie wyglądacie!!
    Pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny!!! I z chęcią skorzystam ze wzoru!!! Dziekuje Ci pieknie :))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Gosiu sweterek piękny i kolorek bardzo odważny.
    Wyglądasz super .

    OdpowiedzUsuń